środa, 17 lutego 2016

Budowa domu - pokrycia dachowe i orynnowanie

Według kosztorysu redakcyjnego suma całkowitego wykonania dachu z pokryciem dachówką ceramiczną to ok. 47 000 zł. Podobnie będzie w przypadku zastosowania dachówki cementowej – wówczas łączny koszt budowy dachu wyniesie około 46 000 zł.

Teoretycznie lżejszą konstrukcję dachową wykonujemy pod pokrycie gontem bitumicznym. Na przykładowym dachu koszt materiałów do położenia takiego pokrycia wyniesie ok. 22 000 zł, mimo że same gonty są dość tanie, to ich ułożenie wymaga zamocowania sztywnego podkładu z płyt OSB lub struganych desek najlepiej z piórem i wpustem.

Nie warto rezygnować z tak wykonanego podkładu, jeśli nie chcemy oglądać przez wiele kolejnych lat sporych nierówności pokrycia. W ramach szukania oszczędności nie warto też używać na warstwę podkładową desek odzyskanych z szalunków – nie utworzą one równej powierzchni i wszelkie niedoskonałości będą dobrze widoczne na płaszczyźnie dachu.

3 komentarze:

  1. Doskonale pamiętam jak ja również budowałem swój dom i w sumie było przy tym trochę pracy. Jednak teraz mieszka mi się bardzo komfortowo. W takim wypadku zdecydowałem się na ogrzewanie gazowe i dobrą ofertę na gaz od https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/ i z tych rozwiązań jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie przede wszystkim od początku ważnym było, aby mój dom był taki jaki sobie zaplanowałam. Najbardziej podoba mi się to, że biuro projektowe https://zarzycki-konstrukcje.pl/ wykonało naprawdę kawałek bardzo dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie jest to bardzo ważny element i ja jeszcze chcę powiedzieć, że także bardzo ważną opcją jest to aby wiedzieć kto może zająć się pracami brukarskimi. Jak dla mnie świetnie się w tym zakresie współpracuje z firmą https://bruk.warszawa.pl/ i wiem, że to jest bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń